Разное

PureBasic 5.30

PureBasic

PureBasic - язык программирования высокого уровня, основанный на синтаксисе стандартного BASIC'а. Язык разрабатывается более 10 лет и постоянно совершенствуется. Кроссплатформенность важная особенность PureBasic, на данный момент поддерживаются операционные системы: Windows, Linux, MacOS и AmigaOS. Несмотря на простой для новичка синтаксис, возможности PureBasic безграничны. PureBasic поддерживает: процедуры, указатели, структуры, динамические списки и многое другое. Фактически вы можете написать любую программу, как если бы писали на языках C, Delphi или Visual Basic, но с гораздо меньшими усилиями. Среда разработки устанавливается за два клика и не требует никакой настройки. А при установке на Flash носитель свободно работает на любом компьютере.

PureBasic

Главные особенности:
  • Огромный набор встроенных команд (более 800) позволяет быстро и легко создать любое приложение или игру
  • Поддержаны все ключевые слова стандартного BASIC'а
  • Очень быстрый компилятор, создает чрезвычайно оптимизированный исполняемый код
  • Созданные исполняемые файлы не требуют сторонних DLL или интерпретаторов
  • Полный доступ к OS API для продвинутых программистов
  • Простой и очень быстрый 2D движок для игр (DirectX, SDL, HGE...)
  • Простая и высококачественная реализация 3D на движке OGRE
  • Оптимальное использование доступных аппаратных средств
  • Исходный текст совместим между Windows, Linux, MacOS и AmigaOS для игр и приложений
  • Удобная и компактная среда разработки, встроенный визуальный GUI редактор
  • Встроенный отладчик упрощает выявление и отлов программных ошибок

PureBasic

ОС: Windows 9x/ME,NT/2000/XP,Vista,7,8 (x32|x64)

Что нового в этой версии:

  • Added: New "Issue" tool for IDE to build todo/issue lists easily from comments.
  • Added: JSON library
  • Added: ParseXML(), ComposeXML(), InsertXMLArray/List/Map/Structure(), ExtractXMLArray/List/Map/Structure() to XML lib
  • Added: OpenGLGadget() with native opengl commands and constants support
  • Added: ExamineRegularExpression() and related commands to process regex matches step by step
  • Added: ClipOutput(), UnclipOutput(), SetOrigin(), GetOriginX(), GetOriginY()
  • Added: GetWindowData(), SetWindowData()
  • Added: AllocateStructure(), FreeStructure()
  • Added: #PB_Default support to WindowBounds() to reset min/max size
  • Added: 'Format' parameter to Read/WriteProgramString(), WriteProgramStringN() and ReadProgramError()
  • Added: /PREPROCESS compiler flag to create a big single source with all macros, compilerif and file include resolved. Can be combined with /COMMENTED to get the original source with comments as well.
  • Added: Optional parameter to NetworkServerEvent() to check events only on a specific server
  • Added: #PB_String_NoZero flag support to PokeS() to avoid writing the ending null character
  • Added: #PB_Enumeration support for Defined()
  • Added: #PB_Explorer_HiddenFiles to show hidden files in the explorer gadgets
  • Added: Optional 'Type' parameter to CreateBillboardGroup()
  • Added: BillboardGroupCommonDirection(), BillboardGroupCommonUpVector()
  • Added: #PB_Entity_MinVelocity and #PB_Entity_ForceVelocity to SetEntityAttribute()
  • Added: SetMaterialAttribute() with #PB_Material_DepthCheck and #PB_Material_DepthWrite constants
  • Added: #PB_Material_DepthCheck support for GetMaterialAttribute().
  • Added: Engine3DStatus() with these constants: #PB_Engine3D_NbRenderedTriangles, #PB_Engine3D_NbRenderedBatches, #PB_Engine3D_CurrentFPS, #PB_Engine3D_MaximumFPS, #PB_Engine3D_MinimumFPS, #PB_Engine3D_AverageFPS, #PB_Engine3D_ResetFPS
  • Added: #PB_Absolute / #PB_Relative support to CameraDirectionX/Y/Z(), CameraX/Y/Z(), EntityX/Y/Z(), LightX/Y/Z(), LightDirectionX/Y/Z(), BillBoardGroupX/Y/Z(), NodeX/Y/Z(), ParticleEmitterX/Y/Z() and FetchOrientation()
  • Added: ParticleSpeedFactor(), DisableParticleEmitter()
  • Added: GetEntityCollisionMask(), GetEntityCollisionGroup(), SetEntityCollisionFilter()
  • Added: WaterHeight(), FreeWater()
  • Added: Fully unicode IDE
  • Added: Highlighting of repeated occurrences of the currently selected word in the IDE
  • Added: Plain-text editing mode to edit non-PB files in the IDE
  • Added: 'Issues' IDE tool to collect and display TODO/FIXME markers inside the code
  • Added: Ctrl+E and Ctrl+Shift+E shortcut to align/shift comments in a selected code block
  • Added: Ctrl+M and Ctrl+Shift+M shortcut to select the current code block (repeated presses select the next code block)
  • Added: PopupMenu to IDE error log for clear/copy operation
  • Added: %HOME and %PROJECT to IDE tool commandline options, added PB_TOOL_Project to available env vars
  • Added: Automatic code indentation can align comments at the end of code lines in the IDE
  • Added: AutoComplete remembers last selection for Structure/Module AutoComplete
  • Added: Context sensitivity for current module/procedure for variable display and expression eval in the debugger
  • Changed: FormatXML() with #PB_XML_ReFormat no longer adds newlines inside single-line elements for a better output
  • Changed: DeleteElement() now returns the data pointer to the new current element (if any)
  • Changed: SetXMLAttribute() to accept newline characters in attributes (will be encoded as character entities)
  • Changed: Added a mandatory "name" parameter to CreateXMLNode() as some parser needs it at node creation time
  • Changed: The way (X)IncludeFile and IncludeBinary works: it's now relative to the file which contains these statements (which is easier to handle)
  • Changed: #PB_Event_SizeWindow and #PB_Event_MoveWindow are no more realtime on Windows, use BindEvent() to get real time update. It should fixes ugly flickering when realtime resizing on Windows.
  • Changed: DataSection label within Procedure are now local labels.
  • Changed: ASM local label prefix has been changed from "l_" to "ll_", to avoid possible clash with main labels.
  • Changed: #PB_LinkedList constant has been renamed to #PB_List for better consistancy
  • Changed: Removed the "Billboard" parameter from AddBillboard() as it was not used. Now returns the new billboard index.
  • Changed: Updated Scintilla to version 3.4.2
  • Removed: MaterialDepthWrite() (replaced by SetMaterialAttribute())
  • Removed: CountRenderedTriangles() and Engine3DFrameRate(), replaced by Engine3DStatus()

 

Скачать программу PureBasic 5.30 (69,15 МБ):

с LetItBit.net | TurboBit.net | UL.to | DepositFiles.com
Evilrip 11/09/14 Просмотров: 1640
0