Разное

PureBasic 5.0 + Rus

PureBasic

PureBasic - язык программирования высокого уровня, основанный на синтаксисе стандартного BASIC'а. Язык разрабатывается более 10 лет и постоянно совершенствуется. Кроссплатформенность важная особенность PureBasic, на данный момент поддерживаются операционные системы: Windows, Linux, MacOS и AmigaOS. Несмотря на простой для новичка синтаксис, возможности PureBasic безграничны. PureBasic поддерживает: процедуры, указатели, структуры, динамические списки и многое другое. Фактически вы можете написать любую программу, как если бы писали на языках C, Delphi или Visual Basic, но с гораздо меньшими усилиями. Среда разработки устанавливается за два клика и не требует никакой настройки. А при установке на Flash носитель свободно работает на любом компьютере.

PureBasic

Главные особенности:

  • Огромный набор встроенных команд (более 800) позволяет быстро и легко создать любое приложение или игру
  • Поддержаны все ключевые слова стандартного BASIC'а
  • Очень быстрый компилятор, создает чрезвычайно оптимизированный исполняемый код
  • Созданные исполняемые файлы не требуют сторонних DLL или интерпретаторов
  • Полный доступ к OS API для продвинутых программистов
  • Простой и очень быстрый 2D движок для игр (DirectX, SDL, HGE...)
  • Простая и высококачественная реализация 3D на движке OGRE
  • Оптимальное использование доступных аппаратных средств
  • Исходный текст совместим между Windows, Linux, MacOS и AmigaOS для игр и приложений
  • Удобная и компактная среда разработки, встроенный визуальный GUI редактор
  • Встроенный отладчик упрощает выявление и отлов программных ошибок

PureBasic

ОС: Windows 9x/ME, NT/2000/XP, Vista, Seven.

Изменения в версии 5.0:

  • Added: Cocoa support on OS X (now the default toolkit)
  • Added: 64-bit version of PureBasic for OS X
  • Added: Brand new Form Designer, for Windows, Linux and OS X
  • Added: Carbon subsystem for PowerPC and x86 version of PureBasic
  • Added: Multi-dimensional arrays in structure support
  • Added: InitScintilla() on Linux and OS X avoid compilation issues
  • Added: #PB_Window_NoActivate flag to OpenWindow() and HideWindow()
  • Added: #PB_EventType_RightClick support ScintillaGadget()
  • Added: Favorites section to the explorer tool (IDE)
  • Added: Trigger for custom tools when a new source file is created (IDE)
  • Added: SetWindowCallback() support to OS X to have callback events
  • Added: partial thread-safety to GTK (Linux)
  • Added: SpritePixelCollision() support for OS X and Linux
  • Updated: Scintilla updated to 3.2.2
  • Updated: Expat updated to 2.1.0
  • Updated: libjpeg updated to 8.0d
  • Updated: libpng updated to 1.5.12
  • Updated: Ogre to 1.8.0, bullet to 2.80, hydrax to 0.5.4, CEGUI to 0.7.7
  • Updated: ModPlug lib update to 0.8.8.4
  • Updated: Use of VC++ 2010 instead of VC++ 2005 to compile the Windows libraries (32-bit and 64-bit), resulting of better optimized code
  • Updated: French documentation has been greatly updated/enhanced, thanks to Jean R. VIALE.
  • Changed: SetModulePosition() is now in milliseconds, no more in pattern
  • Fixed: Many bugs

3D Engine:
  • Added: EntityAnimation library
  • Added: NodeAnimation library
  • Added: VertexAnimation library
  • Added: Spline library
  • Added: CG Tookit support for the 3D engine (both DirectX and OpenGL), trough InitEngine3D()
  • Added: optional 'Mode' parameter to InitEngine3D()
  • Added: 'PickMask' parameter to MousePick() and CreateEntity()
  • Added: RenderWorld() now returns 'TimeSinceLastFrame', in milliseconds
  • Added: SkyBox() and SkyDome() now supports Fog()
  • Added: 'Color' and 'TextureSize' parameters to WorldShadows()
  • Added: #PB_World_UnderWater and #PB_World_WaterGodRays flags to CreateWater()
  • Added: RayPick(), CameraViewWidth(), CameraViewHeight(), CameraViewX(), CameraViewY(), CameraDirection()
  • Added: CameraDirectionX/Y/Z(), SetCameraFixedYawAxis()
  • Added: optional 'IsActive' parameter to render to texture for CreateCamera()
  • Added: ScaleMaterial(), MaterialFog(), ReloadMaterial(), ResetMaterial(), NodeFixedYawAxis()
  • Added: optional 'TextureCoordinateIndex' parameter to AddMaterialLayer() - Added: #PB_Material_Anisotropic support to MaterialFilteringMode() - Added: #PB_Default support as #Material to set the default settings for materials.
  • Added: #PB_Material_Wireframe, #PB_Material_Point and #PB_Material_Solid to MaterialShadingMode()
  • Added: SoundListenerLocate()
  • Added: Optional DirectionX/Y/Z parameter to NodeLookAt()
  • Added: optional 'Mode' parameter to MoveLight(), MoveEntity() and MoveNode() - Added: CreateTexture() now handle alpha textures as well
  • Added: #PB_Entity_Wireframe, #PB_Entity_Solid, #PB_Entity_Point and #PB_Entity_DisplaySkeleton to EntityRenderMode()
  • Added: FreeEntityJoints(), AttachEntityObject(), DetachEntityObject(), EntityBoneX/Y/Z()
  • Added: EntityBonePitch(), EntityBoneRoll(), EntityBoneYaw(), EntityFixedYawAxis()
  • Added: DirectionX/Y/Z optional parameters to EntityLookAt()
  • Added: EntityVelocity(), EntityAngularFactor(), EntityLinearFactor(), EntityCustomParameter(), EntityParentNode()
  • Added: EntityBoundingBoxX/Y/Z(), DisableEntityBody()
  • Added: #PB_Entity_VelocityX/Y/Z, #PB_Entity_MassCenterX/Y/Z, #PB_Entity_MaxVelocity to Get/SetEntityAttribute()
  • Added: LightAttenuation(), LightX/Y/Z(), LightDirection(), LightDirectionX/Y/Z()
  • Added: RotateLight(), LightPitch(), LightYaw(), LightRoll()
  • Added: GetScriptParticle(), CreateRenderTexture(), UpdateRenderTexture(), SaveRenderTexture()
  • Added: CreateCubeMapTexture(), EntityCubeMapTexture()
  • Added: HideEffect() now handle ribbon as well
  • Added: EffectID(), RibbonEffectWidth(), AttachRibbonEffect(), DetachRibbonEffect(), CreateLensFlareEffect(), LensFlareEffectColor()
  • Added: EnableHingeJointAngularMotor()
  • Added: Joint parameter for ConeTwistJoint(), HingeJoint(), PointJoint(), SliderJoint()
  • Added: #PB_HingeJoint_LowerLimit and #PB_HingeJoint_UpperLimit to Get/SetJointAttribute()
  • Added: Optional 'Pitch', 'Yaw', 'Roll' parameters to AddStaticGeometryEntity()
  • Added: FreeTerrain(), SetupTerrains(), CreateTerrain(), TerrainPhysicBody(), DefineTerrainTile()
  • Added: AddTerrainTexture(), BuildTerrain(), TerrainLocate(), TerrainHeight(), TerrainTileHeightAtPosition()
  • Added: TerrainTilePointX/Y(), TerrainTileSize(), GetTerrainTileHeightAtPoint(), SetTerrainTileHeightAtPoint()
  • Added: UpdateTerrain(), TerrainTileLayerMapSize(), GetTerrainTileLayerBlend(), SetTerrainTileLayerBlend()
  • Added: UpdateTerrainTileLayerBlend(), TerrainMousePick(), SaveTerrain(), TerrainRenderMode()
  • Added: special key handling to InputEvent3D()
  • Changed: CameraLookAt() doesn't change the direction anymore
  • Changed: Attach/DetachNodeObject() removed the 'type' object
  • Changed: 'InitialWidth' parameter has been removed for CreateRibbonEffect()
  • Removed: AnimateEntity() (replaced with Start/StopEntityAnimation())
  • Removed: #PB_Entity_Wireframe, #PB_Entity_Point and #PB_Entity_Solid to EntityRenderMode()
  • Removed: CheckEntityCollision(), NextWorldCollision(), FirstWorldCollisionEntity(), SecondWorldCollisionEntity()

PureBasic

 

Скачать программу PureBasic 5.0 + русификатор (62,45 МБ):

aks85 15/01/13 Просмотров: 2340
0
domovoi1313 16 января 2013, 18:07:46

Файл PureBasic_5_00_x86_(xatfnj) не распаковывается - не верный формат? PureBasic_5_00_x64_(xatfnj) распаковался нормально...?

domovoi1313 16 января 2013, 07:58:44
Вопрос?

PureBasic 5.0 бесплатно с LetItBit скачать можно или как?